tisdag, augusti 30, 2005

Att äta för två?

Det där med äta för två är bara en myt. Jag kan knappt äta nånting. Då kräks jag. Utom glass. Det kan jag äta massor. Och som Johan sa när vi satt och läste kostråd för gravida: "Äter du så där kommer du gå ner i vikt".
Däremot: Jag sover för två. Jag är så f-b trött hela tiden. Sover nog tio timmar per natt, annars är jag helt förstörd. Vid tio är jag utslagen. Sen vaknar jag vid sju på morgonen. Går på toa och sen sover jag någon timme till. Ibland när jag burit och sprungit mycket på jobbet sover jag middag någon timme också.
HELT SJUKT!
Desssutom är hela det där morgonillamåendet en myt. Den första timmen på morgonen är typ den enda på dygnet då jag är befriad från illamående. Annars mår jag illa jämt.
Ah, för er som inte förstått det är jag gravid. 10e veckan. Har fått tid hos barnmorska i mitten av september, den första tiden som fanns... Så jag vet inte om allt är bra och man ska inte ropa hej innan man är över bäcken. Men trött är jag iaf. Och mår illa.
Och OM tex en lillasyster läser detta får detta inte berättas för föräldrarna! Det föredrar jag att göra själv. Sen.