lördag, augusti 13, 2005

Utkämpa andras slag

Jag förstår mig inte på mig själv. Jag är en person utan speciellt starka åsikter. Visst finns det frågor jag brinner för, men jag orkar inte bry mig om allt i världen. Jag är inte den som hoppar in i en diskussion och låter mest bara därför att. Därför blir jag så trött på mig själv ibland när jag bara absorberar någon annans åsikt, som låter rimlig, men egentligen bryr jag mig inte om varken a eller b.
Som nu, givetvis finns det ett konkret exempel. Vi ger ut en informationsskrift till att alla nya medlemmar och förra året tyckte de som skrev den att det vore ett kul skämt om man skrev om den "veganska konspirationen" som då och då har mindre eller större aktioner på nationen. Det är ju inte ens ett särskilt kul skämt, och framför allt inte sant. I alla fall var Karin måttligt road och riktigt upprörd och tyckte att så får man inte skriva.
Nu är hon på semester och jag fick i uppgift att korr-läsa informationen. Klart som korvspad att den veganska konspiration-infon fanns kvar. Så jag gick och sa att det fick de inte ha med (huruvida det ses som censur är en annan fråga, hehe) den notisen, och pekade på lite ändringar. Detta gjorde "författarna" upprörda. Så står jag helt plötsligt och argumenterar för varför det inte är ett roligt skämt och varför det inte borde vara med.
När jag egentligen inte bryr mig alls...