onsdag, augusti 10, 2005

Otursförföljd?

Jag börjar tro att min otur aldrig ska ta slut. Det började för över en månad sen och då skrev jag om det. Men det har inte tagit slut.
När jag jobbade här om dan välte jag glaskrossen, så det blev en härlig glas-öl-sörja på golvet i hela baren. Jag tror jag var inne i baren för att hämta en läsk innan personalen kom. Så jag hann städa undan.
Sen inatt när jag kom hem tänkte såg jag att jag hade "Jag har städvecka"-skylten på dörren så jag tänkte kolla hur köket ser ut. Går in och finner en katastrofscen (så ser köket ut 10 ggr/11 så det var föväntat). Jag tänkte passa på att diska min disk medan jag diskade undan andras disk. Så jag satte på vattnet stoppade i glas och gick in till mig och hämtade min disk och stoppade i vasken. Då tjong har jag en glasbit i foten. Andra glasbiten från köksgolvet den här månaden. Borde jag lära mig att alltid ha skor i köket?
I alla fall kom Jocke in när jag diskat ca 1 kvart och han hade ett plåster. Wee.
Och lite bra saker händer faktiskt: Johanna kom hem från Island efter att ha varit borta sen i maj. Hon är i Stockholm hos föräldrarna nu, men hon är i alla fall i rätt land! Hon ringde till jobbet, och där hade jag ju tyvärr inte tid att prata så länge och inte möjligheter att dryfta hemligheter heller. Och i slutet av augusti åker hon till Frankrike för att vara borta till julen. Snyft.
Nu ska jag borsta tänderna och fortsätta tvätta. Har bokat tvättmaskinen hela dagen! Moahahaha.