onsdag, juli 27, 2005

Allsång

Det är fantastiskt hur intresserade våra tidningar är av allsången, och då måste ju jag visa mitt intresse också. Speciellt roligt tycker jag det var med Carola och blommorna. Ingen har väl missat att hon drog upp en planta (såg ut som vita prästkragar ungefär) med rötter och jord och slängde ut i publiken. När jag och Johan såg det gapskrattade vi och började skämta om morgondagens rubriker: "Blomchock" trodde vi båda på. Tyvärr hade vi lite fel. På löpsedlarna nästa dag kunde man nämligen läsa om "Bröstchock" och "Blomattack". Nåja, close enough.
Nåja, gången därpå missade jag allsången på tv. Snyft. Men jag kunde ju då läsa i tidningen dagen därpå, och det fanns massor att läsa. Kanske mest om hur folk "häcklat Carola". Jag läste lite och tänkte: "jaha det verkar ju hemskt". (Tyckte själv att det var ganska oskyldigt med blomkastningen...)
Sen i måndags natt råkade jag se reprisen av häcklandet. Det var typ två personer som jag säkert borde veta vilka det är, men det gör jag inte som säger typ "Förra veckan trillade det blommor på publiken när de sjöng Den blomstertid nu kommer". ÅH NEJ! Värsta häcklet! Stackars, stackars Carola.
Tycker överlag att tidningarna ibland är lite smådåliga. Som att de kan göra värsta nyheterna av tex ett Sommar-program (som de ju gjorde bl a med Marit Bergmans) och får det att låta som de kommit på värsta scopet. Så har de egentligen bara lyssnat på ett radioprogram och refererat/citerat det. Morr.
Idag stod det iaf inte så mycket om allsången i tidningarna (jag läser för övrigt bara SvD som riktig tidning, resten läser jag på internet). Däremot fick det stå på löpsedlarna att "Superstjärna fick inte sjunga allsång - stoppades av SVT", eller nåt sånt. Det var Amy som inte fick sjunga allsång. Läste man inne i tidningen stod att hennes allsång fick utgå pga tidsbrist, men det är ju faktiskt sånt som händer. Vill för övrigt prisa Amy något enormt. Hon har säkert varit med i någon idol-tävling, så därför ogillar jag henne, men hon är ju jätteduktig. Hon har fantastisk röst och härlig karisma och är typ... 13? Okej att hennes viftande med armen knappast kan räknas som värsta koreografiska mästerverket, men ge tjejen en chans och hon kan nog bli den superstjärna löpsedlarna hävdar att hon är.
Nu ska jag mumsa vidare på mina lakrits-stångar.