måndag, juli 25, 2005

Lägesrapport

Jag har ju varit borta sen i fredags, så jag tänkte det var dags med en liten lägesrapport.
Har varit på jobbet sen ca 13 idag. Har styrelsemöte 19. Men jag kommer nog komma hem till Extreme Homemakeover kl 21. Iaf hoppas jag det. Jag har, hör och häpna, gjort alla redovisningar för juli. Och det är ju inte ens augusti än!
De som var hemma över helgen har jobbat på jättefint i puben. Den är så gott som färdigmålad. Hela puben har blivit grön, men behöver ett lager färg till. Korridoren upp mot huset har blivit vit, och behöver alltså två lager grön färg. Men det känns inte helt oöverkomligt att hinna till måndag. Större problem är att vi inte har några lampor. :/ De snygga vi tittat på kostar mer än 2000 kr styck, och det är mer än vi har råd med (typ 30000 totalt). Får nog köpa några fula standardsaker från IKEA.
Lotta har blivit helt galen. Hon har tagit alla Addes saker och slängt i två arla-backar. Men hon har jättefin ordning på sitt skrivbord, så nu ser det ut som jag vore boven i det här rummet. Jag har ju alltid sett städad ut i jämförelse med killarnas skrivbord, men nu blev jag slarvmajan. Vi får se hur länge Lotta orkar hålla ordning.
Jag, Karin och Sara var även och mumsade choklad på det nyöppnade "Chokladcaféet". De har egen tillverkning av praliner nere i källaren och man får gå ner och kolla. Inte så bra med ett chokladkafé två dörrar från jobbet, och ca 100 m hemifrån. Men de kommer nog få några stammisar. Deras kladdkakor var himmelskt goda. Sjutton också! Jag som skulle bli smal och vältränad och sluta äta choklad. Tusan!
Nu måste jag gå och ta hand om tvätten. I den frenetiska städorgie Lotta påbörjat har även jag hängt på ett hörn och tvättat handdukarna på toaletterna samt gardinerna. Har nog inte gjorts på ett år = äckligt.
Om det är flera som läser här får ni gärna skriva en kommentar. Vore roligt att veta. Kanske om jag får lite mer fritid att jag kan lista ut hur man länkar en gästbok hit. Till dess funkar kommentarerna bra.