söndag, oktober 22, 2006

Heja fyran

Idag började en ny dokusåpa på fyran: Trälen. Där kommer hälften av deltagarna från överklassen, och andra halvan är från någon invandrarförort. Bra start för Noll rasism-veckan. Fast jag hade trott att de skulle tävla mot varandra, och så var det ju inte. Så det var ju inte så farligt som jag trodde. Tyckte det var ganska roligt första avsnittet. Men snart blir det väl bråk och grejer och då brukar jag tröttna.
Jag hade viljat se samma koncept men med typ 5 barnfamiljer som fick komma ut till ön. Och den familj som vann skulle vinna ön. Typ. Fattar ni vilket arbete som skulle bli gjort? Tror jag det. Det skulle byggas och fixas och donas. Så himla fina stugor. Eller - är det bara en fördom jag har om barnfamiljer?
I den här familjen har vi mjukstartat med rosa rummet. Tapeterna faller mer och mer. När jag lämnat in mina båda hemtentor i littvet och språkhistoria ska vi spackla och måla. Vi var på färgaffären häromdagen och har nästan bestämt oss. Det blir antagligen en ljus färg (typ någon kaffe med mjölkfärg) och en röd fondvägg med en superstor tapet-tavla mittemot ingången. Ungefär samma, fast mörkare, färgsammansättning blir det sen i föräldrasovrummet. När vi nu ska ha tid att ordna det.
Fattar dock inte hur den där Trälen-ön har kunnat förfalla sådant? Den såg supermysig ut, ju? Och Bohusläns skärgård är ju verkligen inte fy skam.

2 Comments:

At 9:12 fm, Anonymous Anonym said...

Vet inte riktigt om jag gillade det programmet. Fast hade bokat in det långt i förväg för att se på det ordentligt. Blev av någon konstig anledning lite besviken över att det var så mycket gulligull. Sen står det ju i tidningarna att det inte är riktiga brats och gettobarn och då blir det ju inte riktigt samma sak heller. Men ska ge det en chans till om jag råkar springa över det.

 
At 12:00 em, Blogger Veronika said...

ad: Det är ju ett sånt där visas varje vardag-program, och de brukar vara ganska svåra att missa. Iaf hemma hos oss.

 

Skicka en kommentar

<< Home