fredag, oktober 20, 2006

Yess!

Okej, här ligger ju vi redan på + i alliansens värld. Men nu blir det ännu mer plus. Nån tjomme har räknat ut att på en "normal" bostadsrätt kommer månadsavgiften att sänkas på 500-1000 kr/månad. Vi bor i en trea, det är väl ganska normalt? Den är kanske inte så stor så vi tar den minsta siffran. Plus 500 kr. Jag säger då det. Men antagligen lär ju föreningen betala sina lån och 2009 är det dags för stamrenovering. Så det är väl mer det att månadsavgiften inte lär höjas, åtminstone.
Tänk alla stackare som röstade på alliansen och nu står där lurade med mindre pengar i plånboken. Och tänk på min familj som står med +xxx kr/mån i plånboken och röstade helt klart inte på alliansen. Hahaha.

Shopping, shopping, shopping!

4 Comments:

At 12:09 em, Anonymous Anonym said...

Självklart får bostadsrättsinnehavare plus i kassan, de som äger sina bostäder är i regel rikare än andra. Vi i hyresrätter får det inte lika kul. Ungdomar utan barn ska ju t ex inte kunna få bostadsbidrag.

 
At 8:43 em, Blogger Veronika said...

mimmi: Precis. Det är ju såklart najs att få mer pengar, men inte lika najs när man vet att det är på bekostnad av dem som har det sämre. Specillt som jag har så jag klarar mig.
Å andra sidan skrattar jag skadeglatt åt dem som röstat på alliansen och fått det sämre. Samtidigt är det ju synd om dem som får det sämre. Fast de som röstade på alliansen får skylla sig själva.

 
At 9:28 em, Anonymous Anonym said...

Ja precis. Mitt motto är "skyll inte på mig, jag röstade på Vänsterpartiet!"
:)

 
At 7:08 em, Anonymous Anonym said...

Det där känner jag är ren bullshit! Jag sitter i styrelsen i vår brf (ja, vi bor faktiskt i bostadsrätt, men det är inte vår utan min morfars) och det här kommer inte påverka avgifterna i våra lägenheter ett endaste dugg. Jag tror inte alls att speciellt många brf kommer sänka sina avgifter, möjligtvis, som du också säger, att de inte kommer höjas, men troligtvis inte ens det.

 

Skicka en kommentar

<< Home