torsdag, oktober 19, 2006

Snuskgu ... jag menar unge

Idag stod jag som vanligt och glodde vid tidningshyllan på ica. Har egentligen inte tid att läsa någon tidning, och hittade inte heller denna gång någon jag ville läsa. Brevid mig står en kille i kanske åttaårs åldern.
- Eh, kan du hjälpa mig ta ner en tidning?
- Vilken då?
- Den med tjejen.
Jag sa nej såklart. Åttaåringar ska inte läsa tidningarna som står så högt att de inte når dem. För det är tidningar med nakna flickor på framsidan. Det ska böjas i tid ...

8 Comments:

At 12:06 fm, Anonymous Anonym said...

vad ska böjas... :o

Sara: Vad kul det var att se dig för några dagar sen!

 
At 9:10 fm, Blogger Veronika said...

ad: Det som krokigt ska bli.

 
At 11:35 fm, Blogger P said...

Mm så sant så sant. När jag o Johan gick från Travcaféet till ICA när jag var hos er så frågade en liten plutt om vi kunde köpa cigaretter till honom. Och jag sa nej! Det är ingen som har frågat mig det förut ^^,

 
At 5:23 em, Anonymous Anonym said...

pernilla: dte frågade folk mig innan jag ens var 18, tihi.

 
At 7:10 em, Anonymous Anonym said...

Jamen hjälp! Bra att du sa nej...

 
At 10:59 em, Blogger Veronika said...

ellen: Det kändes lite surrealistiskt, jag väntade nästan på att Filip och Fredrik skulle hoppa fram och tala om att det var en ploj-grej.

 
At 11:32 fm, Anonymous Anonym said...

Undrar om han visste vad det var för tidning? Eller om han skulle köpa den till någon annan. Det kunde ju vara några äldre killar som "lurat"/lockat honom till det. Hoppas nästan det även om det i sig är illa, men jag vill inte att så små ska vara intresserade av sånt... :-(

 
At 4:46 em, Blogger Veronika said...

ellen: Kan nog tänka mig att nyfikenheten börjar så tidigt. Men jag tror också mer på lur och lock. Men jag vet ju inte.

 

Skicka en kommentar

<< Home