torsdag, oktober 26, 2006

Godiiiiis

Nu har jag tänkt på godis sen jag åt lunch. Men Johan ringde och sa att Lutis hade för 4:90 så han skulle köpa åt mig. Ja, han vet vilka mina favvogodisar är, vet inte din älskling det? Så nu måste jag vänta till han kommer hem. Han ska till Babyland vid femtiden och köpa bilbarnstol (Kaspi har växt ur babyskyddet) som hade specialpris bara idag. Då tar Johans mamma hand om Kaspian. Sen kommer Johan och Kaspian hem. Det är meningen att jag ska plugga fram till dess. Men min hjärna funkar inte riktigt utan godis.
Nu ska jag sätta mig i köket och kolla hur ortografin är i en text av Swedberg. Har inte läst den förut (fast den ingick i kursen). Så det är bara att börja jobba. På 1700-talet fick man stava lite som man ville, och många stavade som de ville väldigt mycket, dvs en ny stavning varje gång samma ord kom upp. Nu ska jag kolla hur Swedberg skrev, om han var konsekvent och sånt. Och sen en liten kommentar om det.