söndag, juli 23, 2006

Utvärdering vecka 2

Träning
Jag köpte ett par schyssta löpskor på torsdagen. Det var också sist jag powerwalkade. Fredagen skulle vara ledig dag, men jag har inte kommit ut efter det. Dåligt. Hoppade också över onsdagens powerwalk, pga ont i knät (legitim anledning). Därför kör jag samma vecka en gång till.
Ingen enda solhälsning har heller blivit av. Och denna vecka hade jag ändå barnvakt. Så jag struntar i den nästa vecka också.

Mat
Dåliga listan: glass (en portion, ca 100 gram), en stor sockerkaksbit, knappt 10 fingers, 3 fruktnappar, ca 20 colanappar, flera glas saft, ca ½-liter coca cola (dricker ju inte det annars, men det var vad som fanns hemma hos Johans föräldrar, och det är så himla trist med vatten), en pizza.
Annars har jag ätit jätteduktigt! Har också börjat inventera kalorier, och inser att det är dags att lägga om kosten lite. Har dock inte fört någon exakt mat-dagbok som jag gjorde första veckan. Har inte heller orkat kolla extra koll på dryckerna som jag skulle. Konstaterade dock fort att jag dricker runt 500 kalorier om dagen. Lätt. Så där finns det kalorier att spara!
Var riktigt sugen på gottgott på torsdagskvällen, vilket får ses som ett bevis på mycket-vill-ha-mer teorin. Tidigare på dagen hade jag nämligen fikat sockerkaka, fingers och glass. Höll mig dock till lördagen, det var då napparna slank ner.
Räknade också det där med att jag på lördagen skulle få 100 gram choklad och 100 gram annat godis, tex nappar. Det blir ca 900 kalorier. Ganska mycket med andra ord. Så mycket godis borde jag nog inte äta i veckan. Och återigen förstår jag att det inte är konstigt hur mycket jag väger. Åt nog så mycket godis om dagen tidigare. Plus chips. Plus glass. Usch.

Allmänt
Har mått mycket bättre än förra veckan. Lite godissug, men inget allvarligt. Ingen konstig trötthet, och ett helt okej humör.
Har gått ner i vikt. Min 39-kronors våg på ikea är dock inte så tillförlitlig. Men jag har nog gått ner mer än ett kilo iaf, annars borde det inte synts så tydligt. På tisdag kommer min nya fina digital-våg som också möter fett- och vattenprocent. High tech värre! Då blir det mer koll på kilona.

Planeringen för vecka 2 finns här.