torsdag, juli 20, 2006

Snart färdig med uppsatsen

Japp, jag kommer bli klar idag. Såtillvida inte något fruktansvärt händer. Typ Johan blir påkörd av en buss, jag bryter benet, Pernilla går vilse eller Kaspian trillar av skötbordet med huvudet före. Känns så j-a skönt. Jag ska bara skriva lite till om teologin, sen har jag sammfattning / avslutning kvar att skriva. Sen ska jag låta uppsatsen "vila" till på måndag. Då ska jag korrläsa jättenoga, och fixa med layouten och sånt. Sen skickar jag in den till filosofiska institutionen, och passar på att fråga hur lång uppsatsen i filosofins klassiker, del 1 egentligen ska vara.
Barnvaktspillan åkar hem på lördag. Så jag ska försöka börja kolla på älvdalska-uppsatsen ikväll. Den behöver bara vara 4 sidor, har jag för mig. Och det borde jag kunna skriva ganska snabbt. Finns inga jobbiga teologiska teorier man ska försöka förstå när man snackar om kasusböjning. Grammatik är stabilt - teologi gör en fnossig.