torsdag, juli 20, 2006

Sängen ropar på mig

Om fem-sex timmar vaknar lillprinsen och vill ha första frukosten (det brukar bli 2-3 till innan jag behagar gå upp). Så det är dags att gå och lägga sig. På att-göra-listan i morgon:
* Ta en överstrykningspenna och stryka över allt som kan anses vara argument för Gournays tes i en färg.
* Ta en penna och stryka över allt som är motargument i en annan färg.
* Ta en penna och sätta en markering i kanten på det som är en förklaring eller förstärkning av ett argument eller motargument i rätt färg.
* Sätta en markering i ytterligare en färg för det som är mina tankar, inte en fransk 1600-tals tants.
* Utifrån detta avgöra var bristerna i min uppsats ligger.
* Åtgärda bristerna.
* Föra in en argumentationstabell (eller vad det heter, fan vad länge sen det var jag läste filosofi, men jag själv vet vad jag menar) för att hjälpa läsaren att hänga med i uppsalen.
* Skriva sammanfattning.
* Läsa och skriva om. Ca 10 gånger.
* Slutligen: Vara så jävla nöjd med mig själv!