söndag, juli 16, 2006

Utvärdering vecka 1

Träning
Jag trodde det skulle bli så himla lätt, 30 minuters promenad om dagen. De första tre dagarna gick som ett flygande fläng, men sen har det gått långsamt, långsamt. Börjat känna ont i vristerna och knäna, har ju inga riktiga skor. Har dock gått det jag ska och känner mig nöjd med det.
Måste också erkänna att jag haft enorm tur med vädret. Det har varit uppehåll varenda dag. Jag måste med andra ord tänka ut en plan för utifall det skulle regna. Jag bor ju ändå i Sverige så jag kan ju inte räkna med det här vädret ända fram till jag ska börja träna inne på gym i september.

Mat
Märkte redan på onsdagen att jag blev knäpp av att inte äta godis. På torsdagen smällde jag sedan i mig massor, och mådde bra igen. Men det fick jag tillbaka på fredagen. Jag har därför bestämt mig för att det inte blir nåt godis nästa vecka. Känner mig fortfarande inte som mig själv. Tror att det har mest att göra med bristen på socker, men det skulle ju kunna vara träningen som tar ut sin rätt också.
Jag har också lyckats med konststycket att äta tre ordentliga mål mat om dagen + mellanmål. Helt fantastiskt. Okej att det har blivit två pizzor och hemlagade hamburgare, och kanske inte direkt enligt tallricksmodellen. Det är iaf riktig mat, till skillnad från säg en påse chips.
Det intressanta är att jag inte har varit sugen på godis typ en enda gång. Det har absolut inte varit svårt att låta bli att köpa godis. Det svåra var chokladkakan jag hade hemma. Den slank ju ner. Och kakorna och tårtan som syster köpte. Nästa vecka kommer den andra systern på besök, så lite gottis lär det ju bli då också. Men jag ska inte köpa nåt, iaf inte åt bara mig.

Allmänt
Mitt humör är i botten. Sist jag bantade (vilket jag ju egentligen inte alls gör nu) var jag på dåligt humör i 3 månader. Då gick jag ju också ner 10 kg. Är osäker på om dåligt humör verkligen är värt det. Men jag försöker intala mig själv att jag blir gladare bara kroppen blivit av med sitt sockersug. Eller att humöret inte alls har nåt med det här att göra.
Måste, måste, måste köpa nya skor. Får barnbidraget på torsdag, och då har jag också en dejt nere på stan. Går kanske förbi nån sportaffär och införskaffar ett par riktiga walkingskor då.

4 Comments:

At 10:40 em, Anonymous Anonym said...

Stavas det tallrik eller tallrick? ^^ Jag borde också sluta äta godis,hrm. Ring mig efter du irngt mio. Mössan är jättetuff :D

 
At 9:32 fm, Blogger Veronika said...

Jag satt en stund och tittade på det ordet, men tänkte "Äh, om jag skrev så stavas det säkert så". Men du har rätt, det ser helt galet ut.
Ja, godis får du köpa själv. Men fika kan vi göra lite grann.
Jag och Kaspian är mycket nyfikna på att få se mössan. Den passar säkert förträffligt ihop med hans vita skjorta och bruna shorts!

 
At 4:23 em, Anonymous Anonym said...

TALLRIK!

 
At 7:06 em, Blogger Veronika said...

JAG VET!

 

Skicka en kommentar

<< Home