söndag, juli 16, 2006

Utslag

I måndags kväll märkte jag små knottror på huden. Ett område på ungefär 4*5 cm på insidan av båda handlederna där huden är som tunnast. Då var de hudfärgade. Sen dess har de haft lite olika varianter, de har kliat, de har blivit röda, de har blivit sönderkliade. Just idag är de hudfärgade och kliar bara litegrann. Men jag har inte oroat mig direkt. I morse när jag vaknade har jag fått såna små knottror på fötterna också, precis på sidan av insidan av foten, på gränsen till fotsulan.
Jag och Johan har försökt lista ut vad det är för nåt. Med största rimlighet är det ju någon form allergisk reaktion. Men mot vad? Och varför reagerar jag så lokalt? Johan trodde det kunde vara min dagkräm, jag köpte en ny häromveckan. Men varför skulle jag få en reaktion på handlederna och fötterna? Ansiktet är det inget fel på. Det skulle ju kunna vara tvättmedlet, det har jag varit känslig mot förut, och vi har just bytt märke. Men förut har jag fått eksem i arm- och knävecken, inte småknottror här och var. Nej, det här blir jag inte klok på.
Nån som har en teori?

4 Comments:

At 5:58 em, Blogger mitt fyrverkeri said...

Knottror på insidan av handleden kan vara tecken på att du har fotsvamp... Jag fick iaf det och enligt sköterskan var själva knottrorna inte svamp utan bara något som kom när man hade fotsvamp. Skumt.

 
At 6:02 em, Blogger Veronika said...

maza: Fotsvamp? Intressant teori, den hade jag aldrig kommit på själv. Men var kommer fotsvampen ifrån? Jag har ju inte direkt duschat offentligt på ett tag.

 
At 12:11 fm, Anonymous Anonym said...

vi har ju pratat om att du måste byta strumpor ibland..

 
At 9:23 em, Blogger Veronika said...

a: Mm. Tänkte inte på det.

 

Skicka en kommentar

<< Home