torsdag, juli 13, 2006

Fem uppsatser på fem dagar

Ja, ska jag klara målet, som till slut blev tre uppsatser på en vecka, får jag nog lägga på ett kol. Har skrivit en halv sida på första uppsatsen. Men igår blev en så konstig dag. Jag somnade vid 17 (klockan fem alltså). Och trots middag och annat vaknade jag aldrig. Fast jag verkligen försökte slocknade ögonen för mig.
Jag funderar på om det kan bero på att jag inte ätit godis? Att min kropp är så van vid att få konstant energi att den slutar fungera om den får vänta mer än 2 timmar mellan tuggorna? Idag är det dock ingen fara! Igår fyllde ju Kaspian tre månader, men jag somnade innan vi hann fira. Så idag har jag och syrran mumsat prinsesstårta. Och om en halvtimme är det lunch.
Så, nu ska jag försöka skriva lite till.

6 Comments:

At 1:45 em, Anonymous Anonym said...

Om du är sockerberoende och har börjat trappa ner på sockret är det säkert därför du blivit trött. Ett tips är att utesluta ALLT socker under några månader. Även prinsesstårtor, alltså... :-P I det långa loppet kommer det bli mycket lättare och bättre för din hälsa! Jag tycker att du är jätteduktig!! Förra våren tvingade jag mig själv att ha ett sockeruppehåll på två månader, så jag vet hur svårt det är! Men det kommer säkert gå JÄTTEBRA om du bara är envis och hård mot dig själv. Lycka till!!! *peppar Vonkan*

 
At 2:08 em, Blogger Veronika said...

Jag håller med, men jag la planen att jag fick fortsätta äta annat gott än godis, för att jag visste att jag inte skulle klara det annars. Och då skulle jag strunta i det helt om jag misslyckades, och typ köpa 1 kg lösgodis.
Nästa vecka är ingen syster här, så då får jag "bara" äta 100 gram choklad och 100 gram nappar, inga kakor eller annat gottis. Kanske märker jag att jag inte behöver det där godiset och då skippar jag det. Men nu ska jag bara klara en vecka i taget. Och den här veckan får jag äta kakor. :)

 
At 3:26 em, Anonymous Anonym said...

Ja, det är verkligen svårt... Du får äta en massa frukt! Frukt är bra. Och gott. Egentligen godare än lösgodis... Du får köpa godisfrukter! Vindruvor och physalis och sånt där. Dom är bra. :-)

 
At 3:28 em, Anonymous Anonym said...

VAd pluggar du för något? Kul att du har hittat till mig.

 
At 8:22 em, Blogger Veronika said...

sara: Men du vet ju att jag är en mupp. Jag tycker om varken frukt eller frukt. Har försökt med vindruvor, men får tårar i ögonen.
arkeologen: Jag pluggar till gymnasielärare i svenska och filosofi. Har dock just haft ett ganska långt uppehåll, men laddar för fullt inför hösten.

 
At 11:03 em, Anonymous Anonym said...

Haha. Jag hade förträngt. :-D Förlåt.

 

Skicka en kommentar

<< Home