onsdag, juli 19, 2006

Kalorier hittills idag

Jag vet att jag lovade Sara för bara nån timme sen att inte haka upp mig på kalorierna. Men eftersom jag håller på och skriver uppsats ägnar jag mig för fullt åt saker jag inte borde ägna mig åt. Tex att räkna kalorier.
Idag har jag ätit frukost och lunch. Inga mellanmål, eftersom jag åt sen frukost. Jag har hittills fått i mig 1121 kalorier. Sen kan man också se att jag följer ungefär-lika-mycket-energi-från-protein-kolhydrat-och-fett-dieten.
29,2 % av energin från protein
33,4 % av energin från fett
39,5 % av energin från kolhydrater
Nu har ju jag ingen aning om hur det här bör fördela sig. Men jag antar att det enligt common sense-teorin är för mycket fett, och enligt atkins för mycket kolhydrater. Enligt mig är det ganska lagom, för jag har bara ätit goda saker idag. Och det viktiga är ju faktiskt att göra av med mer kalorier än man får i sig - inte så noga varifrån kalorierna kommer.