onsdag, juli 19, 2006

Kylskåpsångest

Åhh, vad det är jobbigt att sälja saker på blocket. Blä, blä, blä.
Tanten som ringde förra veckan kom ju aldrig och hämtade kylskåpet. Tant!
Så igår när jag var borta hade jag tre missade samtal från samma nummer. Så i morse ringde en kille och ville köpa. Han sa åt mig "Ja, då är den såld då". Okej, sa jag. Han skulle komma idag eller i morgon. Det lät helt säkert att han ville ha den.
Sen för kanske två timmar sen ringde en man och sa att han ville köpa. Då sa jag att den var tjingad, men att om inte killen hämtat den idag kunde han köpa den. Jag litar inte på att folk som säger att de ska köpa verkligen gör det. Okej, sa mannen. Sen ringde han igen för nån timme sen och sa att "Det står ju högstbjudande, så om jag betalar 400 kr istället för 200 får jag den då?". Shit pommes frites!
Jag sa att jag var tvungen att prata med första killen. Men då svarade inte han. Gah! Vad ska jag göra? Schysstast är ju att få 400 kr och mannen hämtar idag. Men jag har ju i princip lovat killen. Men enligt syrran sa jag på hans telefonsvarare att jag tänkte ge den till mannen. Vet inte riktigt vad jag sa - jag hatar telefonsvarare.
Hur jag än gör vet jag inte vad jag ska göra. Både killen och mannen lät som de verkligen behövde kylen/frysen. Men borde jag egentligen bry mig? Det viktigaste för mig är ju att bli av med kylskåpet som just nu står mitt i hallen och ser ledsen ut.
Plus att jag är arg på Johan. Det var dumma han som satte in annonsen - men lämnade vårt hemnummer. Ska han hålla på och göra affärer på nätet får väl han göra det? Han har ju jobbmobil. Jag tycker sånt här är skitjobbigt. Blä.

3 Comments:

At 10:53 em, Anonymous Anonym said...

men sälj till den som ger mest pengar! du hade uppenbarligen själv behövt den där trump-boken om hur man blir rik :D och den första killen svarar ju inte när du ringer, då får han skylla sig själv. och TANT!

 
At 9:40 fm, Blogger Veronika said...

anneli: Ja, du var ju med när första tanten ringde. Jag menar, tror du jag var stressad då, eller?

 
At 11:54 fm, Anonymous Anonym said...

Ja, lite :)

 

Skicka en kommentar

<< Home