onsdag, juli 19, 2006

Dagens kaloriintag (nu får jag faktiskt inte äta mer)

Det såg riktigt bra ut på kalorifronten. Så bestämde jag mig för lite kanelbullar. Så dagens kaloriräkning slutade på knappt 2200 kalorier. Hmm. Lite mycket, kanske? Men utan fikat hade jag slutat på under 2000 kalorier, utan att "anstränga" mig för att hålla igen. Hade jag ätit en extra macka, eller lite frukt istället för bullar hade jag ju varit superduktig.
Jag får ta en till kaloriräkningsdag snart och se hur det blir. Kanske helst inte i morgon, då kanske jag blir fixerad. Plus att det finns risk för att det blir burger king-lunch i morgon. Jag ska gå till Gränby centrum och köpa riktiga skor. Har så ont i knät idag att jag struntar i dagens power walk. Det blir nog bättre med bra skor. Och en promenad fram och tillbaka till Gränby + powerwalken på kvällen kompenserar för att jag inte promenerar idag.
Nu ska jag skriva uppsats ett tag till. Har bara det jobbigaste kvar. Det om det kyrkliga. Det märks så tydligt att Marie de Gournay blir lite till sig i brallorna här, för det blir mer ostrukturerat och svårare att följa hennes (också i resten av texten mycket förvirrande) resonemang. Well, well. Helgonen (både av kvinnligt och manligt kön) kallar på mig.