måndag, juli 17, 2006

Man kan inte få allt man önskar sig

Det blev inget ellos-paket idag heller. Jag betalade 20 kr extra för snabb leverans, och på tisdage var det en vecka sen. Och jag har hittills aldrig behövt vänta så länge på mitt paket. Är universum emot mig?
Sängen kommer inte heller idag. Däremot kommer den imorgon, mellan 07 och 09 på morgonen. Så kanske att vi flyttar sängen ikväll så vi kan städa ordentligt under nya sängen. Den är nämligen så hög att den kommer stå direkt på golvet, så när sängen väl står där blir det ingen städning av.
Josefssons-katalogen kunde jag däremot räkna med. Nu har jag bläddrat igenom hela, nu ska jag läsa den långsamt. Det lär ju bli nån liten beställning iaf.
I brevlådan låg dessutom antagningsbeskedet. Jag hade förträngt att jag inte fått det. Och för typ första gången i mitt liv var jag nästan nervös att jag inte var antagen till mitt förstahandsval. Men det var jag "under förutsättning att de särskilda förkunskaperna kan styrkas vid registrering". Dvs, de fyra poängen som saknas från a-kursen. Ska skriva ett mail till nordiska institutionen i veckan och fråga hur vi löser det. Men nordiska brukar vara lätta att ha att göra med.
Och som ni kan räkna ut sover Kaspian. Hur skulle jag annars kunna sitta här och blogga?

1 Comments:

At 6:39 em, Blogger Veronika said...

mimmi: Jippi! Jag har saknat dina bilder!

 

Skicka en kommentar

<< Home