måndag, juli 24, 2006

Jag ger upp

Idag var en hemsk dag. Kaspian grät så fort han var vaken. Han vägrade sova annat än gungande i min famn. Härligt! Gå på toa - nope. Duscha - I don't think so. Laga mat - as if.
När Johan kom hem tog han över tvätteriet, medan jag ställde mig med gråtande bebis på ena armen och en slev i andra handen och började laga mat. Tror ni jag var hungrig då? Oh ja. På bra humör? Icke.
Såna här dagar skiter jag högaktningsfullt i träningen. Jag menar, har jag inte ätit nån mat borde det kompensera för att jag inte tränar? Och bara det att jag lyckades hålla mig från chokladen när jag inte fått i mig nåt annat än en bit melon och en banan på hela dagen. Hahaha. Hela kroppen värker, huvudet värker. Nej, då blir det inga jäkla powerwalks. Det blir sängen. Typ nu faktiskt. Och, bara att sluta äta godis och annat dåligt borde göra att vikten minskar. Tycker jag.
Vågen kommer inte i morgon. Puck-ellos har haft info att de kan leverera 25 juli i en månad. Så nu helt plötsligt blev det 10 augusti istället. Men på josefssons har de samma våg (fast där finns inga kläder jag vill ha) och de kan leverera omgående. På fredag räknar jag med att ha vågen här. Alla som vill kan skriva i kommentaren vad de tror att jag väger. Den som kommer närmast får en delicato-boll.

2 Comments:

At 10:47 fm, Anonymous Anonym said...

Jobbigt med ledsen bebis =( Men då borde han inte orka vara ledsen en dag till! =) För det tar väl mer energi va?
Nej jag tänker inte gissa på din vikt. Jag gillar inte ens delicatobollar ^^

 
At 11:49 fm, Blogger Veronika said...

pernilla: Haha, du är rolig. Jodå, ledsen idag också. Somnade i famnen och lackade ur totalt när jag försökte lägga ner honom. Men nu ligger han och sover. Faktiskt. Får se hur länge.

 

Skicka en kommentar

<< Home