onsdag, juli 26, 2006

Arg på adlibris

Jag har beställt böcker från adlibris. Det är min favoritbokaffär, iaf på nätet. De är oftast billigast när jag jämför priser, och det är ju faktiskt viktigast. Speciellt när man som jag handlar böcker för, ja denna månad över, 1000 kr i månaden (några hundralappar på barnens bokklubb också). Dessutom leverar de alltid inom en vecka, och tar nån bok lite längre tid delar de på ordern. När jag fick en trasig bok var de också mycket tillmötesgående och jag fick snabbt en ersättningsbok.
Nu har ju alla postorderföretag börjat med det smarta med sms. Alltså - när paketet kommit till travcaféet får jag ett sms, så kan jag gå och hämta. Jag slipper sitta och vänta på en utlämningsavi. Länge har man ju kunnat se på internet var paketet finns, och att då se att paketet kommit till utlämningsstället, men brevlådan gapar tom på avi, kan ju göra den mest timida själ irriterad. Just nu är det så!
Då har jag ändå fixat med sms, så jag ska slippa avin. Men på internet står nu att de skickade avin idag, ungefär samtidigt som paketet kom till travcaféet. Så nu ska mitt fina bokpaket ligga där ensamt i ett mörkt lager hela natten, ja fram till posten kommer i morgon, när det lika gärna kunde bo här hemma hos mig och bläddras i av mina kärleksfulla fingrar. Dumt.
Nu vet ju jag att jag kan skriva ner kollinumret och trava ner till travcaféet (trava till ... tithi) och få mitt paket idag. Men jag vill ju inte störa, vill göra alla till lags. Så jag väntar till i morgon. Fast lite håller jag tummarna att det snart piper till i mobilen och så står där att jag kan hämta mitt paket.
Kom Sockerbomben och Chic stilguiden, kom World of Warcraft Atlas, kom ljuva norska ordbok, kom lilla paket. Haha - vad varierande böcker. Jag är en allläsare! Med tre l!