lördag, maj 20, 2006

Inlägg 500

Eftersom jag är så himla tråkig och bara berättar om hur Kaspian sover (jag har iaf inte börjat skriva om hans bajsvanor...) ska jag istället berätta om min syster Pernilla som lever la dolce vita i Brasilien.
Varför bilden av Johanna Sällström? Well, en tjej kom fram till dem och pratade svenska. Finns ju inte så många svenskar där de är. Och de tänkte "Oj, vad lik Johanna Sällström hon är". Så pratade de lite och bestämde att de skulle gå och äta lunch tillsammans. Dags att presentera sig. Och nog sjutton hette tjejen Johanna alltid. De var nämligen precis klar med filmandet av senaste Wallanderfilmen där i Brasilien. Så hon hade lite ledig tid.

Jaha - syster yster lever livet. Simmar med delfiner, svimmar på donken, pratar med filmstjärnor. Jag får knappt sova på nätterna, är pollensjuk, och sjuk, har ett sjukt barn, har macgyver som dagens höjdpunkt. Osv osv. Livet är orättvist.