torsdag, maj 18, 2006

Det rosa inlägget

Jag bestämde mig till slut för att prenumerera på VR. Jag gör det inte för att tillfredsställa några intellektuella behov. Däremot behöver jag vardagslyx. Att läsa en tidning är betydligt mer underhållande än en bok. En bok kräver alltid ett visst mått av tankeförmåga. VR behöver man knappt läsa, man kan titta på bilderna. En tidning kan man lägga ifrån sig mitt i en artikel, inte lika enkelt med en bok. Och lägga ifrån sig-lättheten är ytterst viktig när man har en liten som skriker när han känner för det.
Och just nu var det ett för bra erbjudande. 98 kr för fem nummer. Det är ju hur billigt som helst. Betydligt billigare än mina inredningstidningar, som ju går på nästan 50 kr/st. Och nu får man tidningarna hem i lådan! Skönt.
Och tycker man ändå jag är en mupp som läser VR så kan man ju tänka på allt annat jag får på köpet. Så som två rosa nagellack. Bilden ovan bevisar utom allt rimligt tvivel att jag behöver fler rosa nagellack. De fyra jag har är för övrigt gamla, över ett år, så resultatet blir KASS när jag använder dem. Dessutom två brun utan sol-produkter från nivea. Så då kan man ju se det som att jag köpt två nagellack, och råkade få fem nummer av VR, och lite bus-produkter, på köpet.

Vad gäller Ebba så finns det nog andra mer rättvisande ord än ytlig för att beskriva henne. Hon är ambitiös och flitig, en riktig arbetsnarkoman. Samtidigt visar hon i sin blogg att hon inte glömmer bort familj och vänner. Hon är en person som haft turen att kunna arbeta med sin hobby, mode.
Vad gäller jakten på den perfekta handväskan är jag också på, fast jag letar nog i en annan prisklass. Det finns faktiskt få saker som är mer irriterande än att ha en perfekt outfit - en ny klänning, matchande skor, fixat hår och luktar gott - och så när man ska gå inser man att handväskan inte passar. Det knasiga är att jag nog äger ett 20-tal handväskor, men det är ändå svårt att alltid ha rätt hanväska till rätt tillfälle.

Många kramar till Mimmi, Erika och Anneli som håller liv i min blogg!

3 Comments:

At 5:45 em, Anonymous Anonym said...

Meh, jag då.

 
At 6:35 em, Blogger Veronika said...

Sara: Ja du skriver oftast av alla, tror jag. Men du har inte gjort nåt inlägg i VR-frågan. Men jag tackar såklart dig också!

 
At 10:15 em, Anonymous Anonym said...

Man kan ju inte vara nån åsiktsmaskin! ;-)

 

Skicka en kommentar

<< Home