torsdag, maj 18, 2006

Skit-ERGO

Med jämna mellanrum blir man trött, trött, trött på våra tidningar. Idag kom ergo - uppsala studentkårs tidning. Och de har testat de olika nationspubarna. Inget fel med det. Men detta står att läsa om Svantes källare - min gamla pub:
Här samlas hårdrockare, svartrockare och lite andra rockare för att umgås.
Mullenugg! Att Uplands är en svartrockarnation var möjligtvis sant på 90-talet. Inte ens då var det bara svartrockare. Eller vad vet jag, jag kom till Uppsala 2002. Men Uplands är verkligen inget tillhåll för rockare. Vi har kämpat jag vet inte hur länge för att bli av med svartrockar-myten, men jag antar att vi får fortsätta leva med den i 20 år till.
Min efterträdare 3Q Lotti, och köksmästare Amanda var också arga. Dels av samma anledning som jag, men också för att de skrev hur många vegetariska alternativ det finns. Enligt artikeln fanns 2 vegrätter på menyn, medan det i verkligheten finns 4 + att vi har toast som man själv komponerar. Morr.
Det påminner mig om när de provade nationernas vinutbud för ett par år sen. De kom ner i puben tittade på vinhyllan och sen gick de. De totalsågade sen vårt vinutbud. Jag hoppas verkligen att de gick till systemet och köpte vinerna där och provsmakade. Men det tror jag inte.
Well - som med alla andra medier. Det gäller att inte tro allt man läser, och våga prova själv.

4 Comments:

At 5:44 em, Anonymous Anonym said...

Lotti skickade ett argt mail, sa hon det? :-)

 
At 6:34 em, Blogger Veronika said...

Japp, hon nämnde det. :)

 
At 7:14 em, Blogger Erika said...

Trist att de var så slarviga, men man kan ju tänka sig att de har missat flera detaljer på de övriga nationernas pubar också.
Sen var det ju flera stackars pubar som inte ens blev besökta (bland annat mitt Kalmar), vilket är väldigt dåligt. Ska man undersöka Uppsalas nationspubar får man väl besöka alla!

 
At 9:43 em, Blogger Veronika said...

erika: Ja, absolut. Det med Kalmar är ju verkligen dåligt. Men andra nationer är jag ju inte lika bra på att veta hur saker ligger till.
Men jag vet att många nationer är ganska trötta på ergo. Det pratas om sånt ibland på våra efster. :)

 

Skicka en kommentar

<< Home