fredag, april 07, 2006

Hagamannen

Jag har en undran. Egentligen vore det smartaste att ringa min sötvän Johanna som snart är färdig jurist. Men risken är att hon svarar så krångligt att jag inte blir klokare.
Folk är ju arga på expressen nu, eftersom de publicrade namn och bild på hagamannen. De hävdar allmänintresse (då får man göra det), medan nån kritiker hävdar att det är det inte alls. Nåja, nu till min undran. På TV har de också gått ut med namn och bild (bl a i Efterlyst), men det är ingen som säger att det är fel. Eller?
Okej, förstår ni frågan? Det måste ju ha att göra med att det är olika medier? Eller att tv3 sänder från utlandet? Eller vad? Jag förstår inte. Eller är folk inte arga bara på expressen utan på tv3 också?
Så många frågor.

3 Comments:

At 8:30 em, Blogger Erika said...

Jag tror att det kan vara både och. Att det främst är Expressen som anklagas eftersom jag tror de var först ute med att publicera namn och bild... Även om Efterlyst på TV3 var mycket tidigt ute med samma uppgifter, lyder de nog under engelsk lag eftersom det är därifrån de sänder. Men hur deras lag ser ut har jag iofs ingen aning om.

Jag tycker hur som helst att det är trist att man har gått ut med uppgifterna, eftersom man nu inte kan använda vittnen och offer på samma effektiva sätt. Trist om det förstör utredningen liksom... Den här mannen behövs verkligen sättas dit ordentligt!

 
At 8:56 em, Anonymous Anonym said...

ja det behöver han! sättas dit ordentligt alltså! Så alla vi i umeå vågar gå säkra igen! Eller säkra kan man ju aldrig vara, men säkra från den där dåren! Spärra in honom!!

 
At 12:42 fm, Anonymous Anonym said...

Efterlyst har väl ganska bra bevis när de hänger ut någon, typ ett foto från bankomaten där nån tar ut pengar med stulet kontokort? Hagamannen är vi ju inte säkra på att han är skyldig ännu. Sen är det ju synd också om dem som inte kan peka ut honom i konfrontation nu.

 

Skicka en kommentar

<< Home