måndag, mars 13, 2006

Dåligt inköp

Köpte Hus & Hem speciel (H&H är i vanliga fall en favorit, fina inredningstips som inte alltid kostar skjortan) med inriktning på Barn & Familjeliv. Tyckte det kunde vara passande, med tanke på att vi ju är i skaffa-barn-tagen OCH flytta och renovera-tagen.
Men katten - vilken dålig tidning. Har bläddrat igenom den en gång. Nu ger jag den en andra chans. Men blir så irritrad. Kollar tex länktipsen, och då rekommenderar de bl a VIP Kids. Jag borde ha blivit varnad av affärsnamnet.
Vi har ju inte köpt några lakan eller så varken till barnvagn eller spjälsäng. Så jag tittade på det. Och de kostar typ mellan 500 och 1500 kr! WHAT? För bebispåslakan? Nåja, tur att det finns IKEA och jysk. Där får fattiglappar (?) som jag handla. Okej, jag kanske egentligen inte är irriterad på Hus & Hem, utan på VIP Kids. Det är lite oklart.
Hur kan saker vara så himla dyra?