lördag, mars 11, 2006

Ikväll blir det schlager

Vilket startfält! Jag menar - Carola struntar jag ganska mycket i. Men det är ju både Roger Pontare och Rednex. Det kan ju inte bli bättre! Måste vara starkaste startfältet i hela festivalen.
Idag var vi på fiket och träffade massa folk. Innan hade vi letat kläder åt mig, men det är hopplöst. Mina mammatröjor har blivit för små (framför allt för korta), samtidigt bara en månad kvar. Men jag tänkte att EN tröja kunde jag väl köpa. Men de var också för korta.
Johan köpte en muckla. När vi kom in i lilla butiken som sålde sa kvinnan "Ja, de kom igår". Haha, jag tyckte väl att jag inte sett dem förut. Fanns flera stycken. Funderar på att göra en mobil av dem och ha över skötbordet? Eller så kan man bara ha dem som gosedjur, det funkar ju också.
Sen köpte vi äntligen en skötväska också. Vi har letat som galningar. Många hävdar att skötväskor är en onödig pryl - att man kan använda en vanlig väska. Hur kan nånting med ordet "väska" i sig vara onödigt? Jag fullkomligt älskar väskor, och då måste man ha en passande skötväska. Jag har åtminstone tre-fyra gamla väskor som skulle passa som skötväska. Hehe. Men ju fler väskor, desto lyckligare Vonka. Blev en ganska dyr, absolut inte billigaste. Men den blir nog superbra! Johan gillade den också, det är ju alltid en bonus.

------

Skrivet 19.13.
Åh! Jag glömde ju Günther! Det blir en helkväll!

5 Comments:

At 9:03 em, Anonymous Anonym said...

björn källman var faktiskt bäst.. och carola tråkig. och din tröja var faktiskt kort idag, visade lilla magen så sött

 
At 9:41 em, Blogger Veronika said...

ad: Problemet är ju att jag har fläskmage med bristningar, inte direkt fin gravidmage. *sur*
Mimmi: Vi köpte den orangea, men Johan hävdar att han kommer köpa de andra när inte jag är med och stoppar honom. Jag gillade Björns låt, men man får väl vara lite glömsk? :)

 
At 12:50 em, Anonymous Anonym said...

vad tusan är en muckla?

 
At 3:32 em, Blogger Veronika said...

anneli: De små krabaterna i Pettson-böckerna. Herre je! Vad lär sig dagens ungdomar i skolan egentligen?

 
At 12:02 em, Anonymous Anonym said...

att skilja på enda och ända? hihi.

 

Skicka en kommentar

<< Home