fredag, mars 10, 2006

Om att stiga upp på morgonen

Om man vaknar medan pojkvännen står i duschen på morgonen, får man mycket mer gjort. Bebisen är mycket lämplig för att få en att gå upp. Den lilla vaknar ju av Johans väckarklocka och ligger och kickar i ett par timmar. Då är det inte stå stor idé att jag försöker sova.
Idag läste jag ett kapitel kurslitteratur innan jag steg upp ur sängen. Det tog drygt en timme. I vanliga fall brukar jag läsa tex framför tvn, och då slötittar man ju på Tyra Banks talkshow eller MacGyver samtidigt. Då tar ett kapitel betydligt mer än en timme.
Sen åt jag frukost och gjorde vanliga morgonsysslor, såsom att kolla bloggar och nyhetssidor.
Efter det har jag fortsatt plugga. Och nu är klockan 12, och jag är nästan nöjd med dagens arbetsinsats. Jag har skrivit två inlägg på bulen. Ett "start"inlägg, och ett "svar"inlägg. Ska göra ett till startinlägg, om kvinnosynen i Sagan om den Siöna och djuret. Den sagan känner ni nog till, för Disney har gjort en variant av den.
Fast nu är jag lunch-hungrig. I vanliga fall brukar jag just vara klar med frukosten vid den här tiden. Det är bara att ställa sig och koka makaroner.

2 Comments:

At 1:13 em, Blogger Erika said...

Kvinnosynen i Sagan om den Skiöna och djuret håller jag på skriver lite om nu... Det är ju ganska givet ämne för den sagan eftersom det framträder så tydligt.
Förresten, vilka otroligt elaka systrar hon har förresten som gärna ser att hon dör och allt. Men så är det kanske att ha syskon i sagans värld!

 
At 1:28 em, Blogger Veronika said...

Mm. Jag tycker ofta det är svårt att applicera kurslitteraturen på de skönlitterara texterna. Men det här ska jag nog klara. :)

 

Skicka en kommentar

<< Home