tisdag, januari 24, 2006

Stackars pucko

Johan jobbade över idag. Och när han jobbar över betyder det att han börjar kl 03, istället för 08. Och nu har puckgubben bestämt att han ska göra det i morgon också.
Han kom hem helt groggy vid 17, efter att alltså ha jobbat 14 timmar, åt en macka och störtade i säng. Ville inte ens ligga och pussegosas en liten stund ens. Och klockan 02 ringer hans väckarklocka igen.
Gah! Okej att det blir mycket stålares. Men jag är inte bara ute efter Johans pengar, vill ju ha hans kramar också! Vill ligga i sängen och fantisera om att panschisarna inte kan bjuda över oss, och om att den där barnvagnen på hans mammas jobb är en cerox (vi får köpa en 05a emmaljunga, för rimlig peng, men vi vet inte vilken sort! (men enligt den info vi har kan det inte vara nåt annat än en cerox, men vi kan ju ha missat nån modell)), och om annat.
Nu måste jag också sova. I morgon blir en lång dag. Tvättstuga 07, och sen danska 12. Ska dock åka buss ena vägen till skolan denna gången. Blev helt utpumpad förra gången jag var i skolan.
Fattar inte hur folk klarar av sina vanliga jobb till 1 vecka innan ungen kommer. Jag känner mig helt förstörd. Både kroppsligt, och ofta är huvet som gröt också.