måndag, januari 23, 2006

Prestationsångest

Usch. Nu när jag ska låta Sara se vad jag skrivit fick jag värsta prestationsångesten. Så även om jag skrivit tio rader känner jag mig inte riktigt nöjd. Men frågeställning är ungefär "Vad är barn- och ungdomslitteratur, och hur (om den gör det) skiljer den sig från vuxenlitteratur?". Om Sara redan nu vill börja slipa på ett svar.
Jag hoppas att ingen tror att jag är arg på Sara. Jag tycker hon är jätterolig. Och eftersom det här är min blogg tycker jag att jag får mobba henne lite iaf. Det bästa är att om hon mobbar mig tillbaka kan jag ta bort hennes inlägg. Hehe.

2 Comments:

At 6:41 em, Anonymous Anonym said...

Haha! Klart att vi får mobba varandra! Det är vuxet och konstruktivt. Du behöver inte ha prestationsångest över litteraturen Vonkan. Jag lovar att vara snäll. Jag tror att det mer är min grej att lägga mig i saker jag inte vet nåt om (läs: barnvagnar). Niklas kanske kan komma med en kommentar också? Jag tror att han brukar snoka runt här inne.

 
At 6:42 em, Blogger Veronika said...

Mm. Då får jag skriva nåt om språket i barnböcker. Typ att de ibland skriver dom! Då kanske han flippar ur. Han brukar ju reagera på sånt.

 

Skicka en kommentar

<< Home