fredag, januari 20, 2006

Gågatan

De senaste åren har gågatan fyllts av diverse "medlemsvärvare" som vill att man ska stödja olika organisationer, oftast genom att bli månadsgivare. Nu ser jag på ams (se länken) att de får 100 kr i timmen, och de måste jobba minst 2 eftermiddagar i veckan. I could do that! Jag behöver pengarna! Men jag skulle skämmas ihjäl, så det kan jag inte iaf. För ALLA hatar dem. Vilket beror på att det alltid blir så här när de får ögonen på en:
- Vill du hjälpa till att stoppa miljöförstöringen?
- Nej tack.
eller:
- Vill du stoppa traffickingen?
- Nej. Jag har inte tid.
Jag är sjukligt trött på dem. Mån ingen söka jobb som medlemsvärvare. De är bara snäppet bättre än telefonförsäljare. De inkräktar i mitt liv. Jag vill kunna gå och kolla i skyltfönster utan att få skuldkänslor för att jag inte stoppar "handeln med unga flickor". Och jag vill inte när jag tittar på tv störas av nån som vill sälja trosor till mig! JAG VILL INTE! NEJ TACK!

3 Comments:

At 9:41 em, Anonymous Anonym said...

ja haha.. precis det som hände mig för nån vecka sen:
-Vill du stoppa miljöförstöringen?
Stannade upp.. funderade lite och svarade
-Nej.
Men så låg jag lite flörtigt sådär så jag tror inte hon tog det så hårt.

 
At 9:42 em, Anonymous Anonym said...

låg=log
såklart

 
At 10:38 em, Anonymous Anonym said...

jag har ordentligt funderat på att ta ett ordentligt snack med en sådan och fråga hur man ska säga nej på ett sätt som gör att de känner att man tar dem på allvar men verkligen inte har tid/vill betala något just nu. det skulle kännas så skönt att ha den kunskapen

 

Skicka en kommentar

<< Home