måndag, januari 23, 2006

God natt

Hade egentligen tänkt gå på styrelsemötet ikväll (eftersom det ju faktiskt förväntas av mig att jag är där), men mina ögon vägrar hålla sig öppna. Helt galet. Ont i huvet.
Men jag sov ganska dåligt i natt. Gick och la mig med Johan vid 23, och låg och vred mig till 02. Sen var jag uppe och kissade nån gång innan Johans väckarklocka ringde 07. Och sen var jag vaken medan han gick till jobbet. Och sen sov jag mellan 08 och 09. Sen skoldags!
Det är faktiskt för lite för gravid-jag. Eller så är jag bara lat?
I morgon ska Johan börja jobba 03. Knäpp han är, va? Förhoppningsvis betyder det att jag kommer kunna sova gott mellan 03 och 10 ungefär. Eller inte, med tanke på att jag är på väg att lägga mig nu.
Kanske jag får inse att jag måste vrida mitt dygn och anpassa det efter Johan. Frågan är vad som är jobbigast - att han kommer och väcker mig när han går och lägger sig, eller när han går till jobbet. För i vilket fall måste ju jag sova mer än honom. Det är nog lättare att gå och lägga sig tyst än att gå upp, tror jag.

Jag ska läsa en bok till danskan. Vilken hade ni valt:
Herman Bang: Ved Vejen
Karen Blixen: Babettes Gaestebud
Martha Christensen: Dansen med Regitze
Peter Höeg: Kvinden og aben
Jon Sonnergaard: Radiator
De jag tycker verkar intressantast är Bang, Christensen och Höeg (ursäkta bristen på danska bokstäver, jag orkar inte lista ut hur man gör). Men det är grupparbete och ingen annan har valt Höeg, och jag tycker det är lite trist att göra grupparbeten ensam. :) Jag tycker Blixen var lite fuskig, egentligen bara en novell. Annars gillar jag ju henne, men som sagt. Jag vill hellre läsa tjocka romaner så jag känner mig duktig.

2 Comments:

At 7:54 em, Anonymous Anonym said...

Christensen såklart, väl? allt med dans är bra

 
At 8:25 em, Anonymous Anonym said...

Jag röstar på Karen!

 

Skicka en kommentar

<< Home