måndag, oktober 24, 2005

Vad är en blogg?

Min sötjohanna skrev längre ner och frågade vad som egentligen definierar en blogg. Det tyckte jag var en svår fråga. Jag ser det iaf lite som en nätdagbok. Men man har rätt att prata mer om omvärlden än vad jag egentligen gör i en vanlig dagbok.
Sen kan man ju ha så olika inriktningar på sina bloggar: mode, politik, språk, att vara mamma. Själv har jag nog ingen tydlig profil eller inriktning. Jag bara skriver vad jag har i sinnet.
Sen tycker jag det är viktigt med länkar i en blogg. En blogg ska inte vara en ändhållplats, utan det ska finnas länkar. Diskuterar man en artikel i dn ska man ju länka dit, gärna också med en länk till nisses blogg, om han också skriver om artikeln. Och såklart en till expressen om de har nåt liknande att säga.
Så tycker jag, men jag tror det viktigaste är att folk får bestämma själva.