onsdag, oktober 19, 2005

Om skötbord på offentliga toaletter

Okej, jag erkänner, jag kom inte på nåt att skriva om... Men för kanske två veckor sen var folk allvarligt upprörda över att det finns skötbord på damtoaletten och inte på herrmuggen.
Hallå? Det stämmer ju inte ens med verkligheten. Det absolut vanligaste är väl att skötbordet finns inne på handikapptoaletten? Och hur många rullstolsburna med blöjbarn ser man egentligen? Det här är ju diskriminering mot alla oss utan handikapp! *ramaskri*
Och seriöst. Skötbord på herrtoaletten? Har de som klagar någonsin varit inne på en herrtoalett? Okej att offentliga toaletter sällan luktar gott, men måste jag välja tar jag damtoan! Mina barn kommer inte få tillåtelse att vara på herrtoor, vare sig de blir killar eller tjejer! För det luktar (och torde därmed också vara) ääääääckligt.

2 Comments:

At 2:10 em, Anonymous Anonym said...

Vàra kommunistkompisar här nere hàller alltid pà och tjatar om bloggar. Jag undrar vad som egentligen definierar en blog, och kom sàklart att tänka pà dig. Betyer blog en hemsida som uppdateras regelbundet?

 
At 11:05 fm, Anonymous Anonym said...

"Hur många rullstolsburna med blöjbarn ser man egentligen?", undrar du och avslöjar därmed en seglivad fördom: personer med funktionhinder, inte kan väl de ha barn?! Du ska veta att just denna grupp, som jag själv tillhör då jag använder rullstol, blir utsatt för betydligt mer skit när det gäller att skaffa barn. Har en bekant som också använder rullstol o är mamma. När hon kommer till dagis tror inte de andra föräldrarna att hon också är förälder. "Vad bra att ni har en mångfald i personalen! Och vad bra för henne att hon har ett jobb. Säkert lönebidrag, men ändå..." Adolf Ratzka, stor ideolog, som har polio fick kämpa i en jävla massa år för att få tillåtelse av svenska myndigheter att tillsammans med sin fru adoptera. Med det i åtanke är det inte så konstigt att du inte ser så många "rullstolsburna med blöjbarn".

/Svar på tal

 

Skicka en kommentar

<< Home