måndag, oktober 17, 2005

Horace och danskan

Detta läste jag i DN, och jag tror minsann att Horace den sötisen inte kan danska. Eller, är det JAG som inte kan danska? Tur jag ska läsa fem poäng i vår. Det är ett citat, men jag har tagit bort lite ondöiga grejer, som jag kände för att ta bort.

Kære Horace Engdahl,

I modsætning til de videnskabelige priser giver Nobelprisen i litteratur næsten altid anledning til debat og ifrågesætning. Er kvalitetskriterierne indenfor litteratur mere subjektive end indenfor videnskaberne, og er det derfor at så mange mennesker har en mening om hvem der fortjener og hvem der ikke fortjener prisen?

Påståendet att litteraturpriset inte skulle vara lika omdiskuterat som de andra Nobelprisen ställer jag mig frågande till. Mitt intryck är att det förhåller sig tvärtom. Inget år utan ett rejält rabalder! Skall 2005 bli det första? Fan tro´t!

HälsningarHorace Engdahl

Jag menar, det är som hej yxskaft. Vem kan danska bäst? Jag eller Horace?

3 Comments:

At 3:42 em, Anonymous Anonym said...

HAHAHAHA! Horace är ute och cyklar! Det var roligt.

 
At 3:43 em, Anonymous Anonym said...

Alltså: Du har rätt och Horace har fel.

 
At 3:47 em, Blogger Veronika said...

Jag förstår betydelsen av att vara ute och cykla. :)

 

Skicka en kommentar

<< Home