tisdag, oktober 18, 2005

Nobelpriset

Såhär i nobelpristider har jag redan hunnit klanka ner på Horace Engdals danska och klanka ner på mig själv som icke-bildad då jag aldrig hört talas om han Pinter. Då läste jag den här artikeln i Aftonbladet. Nobelpriset i litteratur till Bob Dylan? Varför inte?
Jag menar, han har ju snirklat sig in i svenskundervisningen som vilken annan poet (höhö, eller pöt enligt gårdagens skämt, som dock inte blev godkänt som roligt av Sara). Och i den där filmen med massa gangsters som blir så duktiga i skolan när Michelle Pfeiffer (stavas kanske så där, kanske inte) kommer, de ska ju analysera "dikter" av Bobban!
Och tänk vad smart JAG skulle känna mig. Jag VET ju redan vem Bob Dylan är. Men just det att jag vet försämrar nog hans utsikter att någonsin få nobelpris.

3 Comments:

At 10:48 fm, Anonymous Anonym said...

Det finns ettgäng litteraturvetare här i Uppsala som länge velat ha Bob. Men det kanske är dom som ligger bakom artikeln? Ska nog läsa DN.

 
At 12:51 em, Blogger Veronika said...

Står det nåt om Bobban i DN också? För jag läste ju i Aftonbladet.

 
At 2:30 em, Anonymous Anonym said...

Jaja jag läste fel. Aftonbladet då!!! ;)

 

Skicka en kommentar

<< Home