torsdag, september 08, 2005

Hmm

Jag blir lika impad (faktiskt) av Ebba von Sydow varje gång jag ser henne. Hon är 24 år, dvs ett år äldre än lilla jag. Galningen skrev krönikor i Expressen, sen redaktör för Fredags-bilagan. Nu har skitungen blivit chefredaktör på Veckorevyn. Hallå? Det är ju typ värsta jobbet?
Iofs var väl Emma Hamberg ganska ung när hon blev veckorevy-redaktör också.

När jag är 24 ska jag... vara mammaledig. Dvs baka bullar, sy gardiner, mata barnet, gå promenader med barnvagnen (jag o Johan har hittat en för knappt 3000, men efter att ha jämfört med en hederligt Brio barnvagn tycker jag inte den verkar lika bra, men han ser mest prislappen), köpa söta tröjor och kolla på tv-shop.
Inte kommer jag köpa jeans i 2000-3000 krs klassen, inte åka på shopping-resor till New York och inte bossa för typ den största tjejtidningen i landet.
Orättvist.