lördag, juli 16, 2005

Fulla människor

Mitt arbete går till stor del ut på att fylla människor med alkohol, låta dem lyssna på musik och sedan bete sig odrägligt. När jag inte gör det sysslar jag med personalvård, dvs ser till att de som arbetat med att fylla människor med alkohol nu själva får fyllas med alkohol.
Trots att detta är mitt arbete, det jag gör för att tjäna pengar, finns det nog inget jag tycker är jobbigare än odrägliga fyllon. Om jag själv uppnått en viss fyllhetsgrad (ca 4 ggr per år jag uppnår odrägligt full-nivån, oftast håller jag mig på en halv flaska vin-nivån) kan jag uppskatta dessa människor som slår sönder glas och sjunger Taube-visor. Men annars blir jag bara tokig. Hatar, hatar, hatar dem!
Igår hade de någon typ av dricka sig full-tävling. De hade lovat att inte vara i trädgården, eftersom det är en utskänkningsyta, bla bla. Vid 22 kanske kommer Johan förbi. Full som ett ägg. Lägger sig på mina skor i hallen och garvar "Jag fick inte köpa tre flak öl på Lutis (lokala ica-affären) för jag ramlade framför kassan". Skitkul. Klart som fan han inte fick köpa det, hade ju varit olagligt till att börja med. Jag gav honom två folköl jag hade i kylen och skickade iväg honom (omoraliskt ja, men jag orkade inte med honom).
Sen när jag kommer hit idag för att jobba. Ja, jag jobbar inte så mycket, har fortf ont i halsen, men jag öppnade åt målargänget. Åh! Då har någon haft sönder bordet i entrén, misstänkligtvis någon som satt sig/ramlat på det. I trädgården ligger det massa grejer, det ser allmänt ostädat ut. Sen pratar jag med Helene som har rum som vätter åt trädgården. Då har de spelat sin förbannade irländska musik så högt att det överröstat hennes tv. Och vi som har problem med kommunen pga för höga ljudvolymer i trädgården!
Förbannade, förbannade, jävla puckon. Att min "pojkvän" (som nu pga detta förpassats från alldeles säkert jättekär i pojkvän, till inom situationstecken) var med i det hela gör mig bara mer förbannad. Barnsliga, oansvariga fyllon!

2 Comments:

At 9:22 fm, Anonymous Anonym said...

förlåt. jag som hade sönder bordet i entren. fast det kanske du redan vet? ledsen :)

 
At 11:14 fm, Blogger Unknown said...

Kul skrivet, men sötnosen står väl ändå numera mellan "citationstecken"
Hälsningar
Gammal felfinnare
Torsten Lund
Västerås

 

Skicka en kommentar

<< Home