tisdag, juli 12, 2005

Farmor och micron

Jag var ju hemma hos familjen förra onsdan för min syster fyllde år. Pappa skulle in till farmor (bor i samma hus) och tala om att vi skulle fika. Han var borta säkert tio minuter, sen gick mamma också dit för att kolla varför det tog sån tid. Sen var hon också borta jättelänge och jag började fundera på om det hänt något hemskt.
Till slut kom dock föräldrarna tillbaka (jag var givetvis för lat för att själv gå och titta) och berättade att farmor köpt en micro. Hon hade sett den på Konsum när hon var där och hux flux köpt den. Men hon vågade inte ta upp den ur kartongen. Jag skriver en gång till så ni verkligen förstår: Hon vågade inte ta upp den ur kartongen!
När farmor sen kom in till oss undrade vi vad hon skulle med micron till. Hon skulle koka vatten, förklarade hon. Då sa pappa att man kunde koka gröt i micron, och jag berättade att man kunde baka potatis. Farmor tittade på oss som vi var knäppa. Kan man verkligen göra sånt? undrade hon. Och det kan man ju.

1 Comments:

At 9:20 fm, Anonymous Anonym said...

Haha! Jag är nog nästan kär i Farmor =) Och Farfar med när han frågade hur man skulle göra för att lyssna på andra sidan av cd-skivan...

 

Skicka en kommentar

<< Home