söndag, juli 10, 2005

Tips om diskning

Om någon mot förmodan kommer till en festvåning dagen efter ett bröllop för att städa och då kommer i sina vanilja kläder, dvs t-shirt, shorts och flip flops: HJÄLP INTE TILL I DISKRUMMET!
Jag har just tappat en back med longdrinksglas över mina fötter. Utöver skärsåren på ovansidan som ganska snabbt började blöda stod jag med glassplitter runt hela fötterna och när jag lyfte foten följde inte skon med. Vad gör man?
Efter att ha plockat glas från under foten, från mellan tårna (på ovansidan fastnade inget glas det blev bara sår, bara) är jag fortf säker på att det finns glasrester kvar i mina fötter. Nu måste jag gå och ta reda på oredan i diskrummet.
Från och med nu är det sandal- och flip flops-förbud i diskrummet. Det är bra att vara chef för stället, då får man bestämma såna saker.
Kram.