söndag, juli 10, 2005

Balans

Jag undrar om det finns någon form av jämvikt i livet som inte går att rubba. Jag tänker t ex på det man brukar säga att summan av ens laster är konstant, vilket jag tolkar som att om man slutar röka börjar man bara äta mer godis istället. Jag undrar dock om teorin går att applicera även på tur/lycka.
Jag har nämligen varit en ganska icke-otursförföljd människa i hela mitt liv. Sen blev jag och Johan ett par (?), vilket måste gillas som ett oerhört stort plus på tur/lyckasidan. Efter det har jag burit mig åt som en klant och massa saker har gått fel. Jag har fått fel fyllning på pizzan, gjort illa mig på rosentaggar, Systembolaget sjabblade bort min beställning och nu senast tappade jag en back glas över mina fötter.
Är det helt enkelt livet som inte tillåter att jag bara går omkring och känner mig lycklig och som den mest tursamma människan på planeten? Försöker livet hålla mig i balans? Något konstigt är det. Jag är ändå ganska lycklig för jag har ju Johan som kramar om mig när saker går fel. :)
Kram.