tisdag, juli 12, 2005

Veronika är

Det är tydligen populärt att goggla på "någonting är". Jag valde mitt eget snygga namn och fick fram detta:
* Veronika är ung och vacker, har vänner och beundrare att gå ut med, fast jobb och en familj som tycker om henne, men det är ändå något som fattas i hennes liv. Åh, ung och vacker. Tack. Och vänner har jag, men inte så många beundrare väl. Bara en? Har inte direkt fast jobb. Hoppas verkligen familjen tycker om mig. Det som fattas i mitt liv är pengar! Jag vill vara rik!
* Veronika är en härlig tjej och otroligt spontan. Hennes språk är en del av hennes personlighet. Givetvis är språket en del av ens personlighet.
* Veronika är en skön tjej med skin (sic!) på näsan och härlig attityd. Mm, man får lätt skin på näsan om man missar med läppglanset. Tss.
* Veronika är rolig att se och framförallt höra. Tack, jag ser mig lite som en humorklubb, faktiskt.
* Veronika är på inflyttningsfest och jag tar hand om lite olästa mail samt funderar på om jag orkar göra något vettigt alls ikväll. Inflyttningsfest? Är jag väl inte? Och vem tusan är det som läser mail?
* Veronika är hemma och är förkyld för andra dagen i rad idag. Vad? Jag sitter ju på kontoret just nu? Jag är ju frisk som en nötkärna!
* Veronika är vår spralliga 15, snart 16-åring som kämpar med sitt sista år ihögstadiet. Puh. Det var åratal sen jag var femton, nästan sexton. Högstadiet gör jag helst inte om...
* Veronika är ett latinskt/grekiskt kvinnonamn, en sammanslagning av orden vera -resp.icon, med betydelsen den sanna bilden. Det visste jag redan.
* Veronika är kontaktperson för seminarium och webb. Där ser man.
* Veronika är operationsläkare, medelålders och hennes dotter har precis flyttathemifrån. What?
* Veronika är en av de sveriges äldsta cheerleaders. Ehh? Nej.
* Veronika är som ricin olja. Det var väl inte särskilt snällt sagt?
* Max gissar att Veronika är död, hängd troligtvis, och mördaren älskade henne. Det låter obehagligt.

Google hittade tusentals meningar som började med Veronika är, så jag slutar där. Alla meningar stämde kanske inte helt in på mig. :)