torsdag, december 07, 2006

Konsten att göra två saker samtidigt

Igår var jag på sats och tränade (det är jag ganska ofta, har dock slutat berätta varje gång). Det blev 40 minuter på en cykel. Oftast väljer jag crosstrainern eller roddmaskinen, eftersom man då använder överkroppen också ( = en mer allsidig träning). Men ska man göra två saker samtidigt är det lättare att sitta ner och bara vifta på benen.
Över instrumentbrädan låg nämligen massa kurslitteratur. Så medan svetten lackade lärde jag mig om hur man med hjälp av ortnamn kan lära sig mer om ords historia i allmänhet. Bra!

Dåligt: När jag började på sats fick man en grej att var fjärde vecka fick man en present, totalt tre saker, dvs i 12 veckor. Först ett nyckel-runt-halsen-snöre, sen en vattenflaska och efter 12 veckor skulle man få en ganska snygg bag. Tror ni inte den var slut? Va faaaaaan.

3 Comments:

At 1:21 em, Anonymous Anonym said...

Känner igen mig! Brukar cykla motionscykel och plugga samtidigt, två flugor i en smäll!

 
At 11:31 fm, Blogger Anneli said...

Fuskigt! Kunde du inte fått något annat då?

 
At 12:04 em, Blogger Veronika said...

annisa: Precis!
anneli: De har inlagt på mitt kort så när väskorna finns i lager igen får jag en. Men jag vill ju ha nuuuuu.

 

Skicka en kommentar

<< Home