söndag, november 26, 2006

Vad jag beundrar

Man ska inte läsa många bloggar. Jag har märkt att de flesta bloggar jag läser ägs av kvinnor, mammor, som är helt och hållet överambitiösa, och som får mig att framstå som världens sämsta mamma. Ja, så känns det åtminstone ganska ofta.
Vad jag pratar om?
Mammor som inte bor i ett flyttkaos 8 månader efter flytt, som har fina möbler, som orkar tänka på genusfrågor i allt, som ger barna ordentlig mat och äter ordentligt själva också för att vara gott föredöme (eller helt enkelt för att de är så himla bra), som storhandlar och gör veckomatsedlar, som använder rabattkuponger, som fixar tippskydd på ugnen, som renoverar, som bakar, som inte har så stökigt att de när de tittar bort märker att sonen ätit upp dammråttorna i hallen, som har koll på räkningar, som pensionssparar, som inte spelar dataspel 2 timmar om dan, som säljer mer på tradera än de köper.
Det är förresten inte bara mammor som får mig att känna mig dålig. Hemliga pappan med sina kloka tankar och fånga dagen-filosofi får mig också att känna mig dålig.

Sen kommer jag på mig själv med att jag kanske spär på den där ångesten för andra. För jag har ju ändå lagt golv, jag håller på och fixar i ett rum (men det tar sån tid att ni behöver inte känna ångest för det) och småfixar köket, jag studerar många poäng (det gör mig ju inte till en bra mamma, men men), jag leker mycket med Kaspian, jag har julkorten klara, jag engagerar mig i kårpolitiska frågor som rör föräldrar som studerar, och idag lade jag ut min första tradera-auktion.
Och dessutom - bara en level kvar till 40. Då ska jag cruisa runt Azeroth på min blåa Mechostrider.

1 Comments:

At 7:37 em, Blogger Anneli said...

Låter ju betydligt coolare att cruisa runt på något blått än att använda rabattkuponger...

Och dammråttor gör bara Kaspian gott, då blir han inte så känslig! Se bara till att han äter mycket snor oxå, det ska tydligen vara bra för immunförsvaret!

 

Skicka en kommentar

<< Home