fredag, november 24, 2006

Busy weekend

Nu har jag skola 10-12. Sen blir det en repa på stan (repa är nog det enda ord jag lärt mig av frk von Sydow, det betyder shoppingrunda tror jag) för att hitta nåt piffigt till kvällen. Bl a vill jag ha ett rosa läppstift, inte läppglans det har jag hundra, utan läppstift. Helst som matchar mitt nagellack. Vore najs med en ny klänning (enfärgad, har tröttnat på hundtandade + att den är lite stor) och en kofta.
Sen hem och sova middag och duscha och göra sig vacker (dvs borsta håret, plocka ögonbrynen, creme mousse foundation, ögonskugga, ögonbrynsskugga, mascara och LÄPPSTIFT). Och 17.30 är det att vara på Uplands för fördrink, och sen 18.30 är det att vara på Göteborgs för 3Q-generationsmiddag. Värsta festen!
Pratade med en full 3Q-Lotti vid midnatt. Eller, inte sant. Jag hade ljudlöst så hon hade pratat in på telefonsvararen. Hon påstod att hon tyckte mycket om mig och var så glad att jag skulle följa med imorgon. Få se nu. Av fulla får man höra sanningen? Eller är det egentligen så att de blir överdrivet kärleksfulla? Nåja, jag tycker om när folk tycker om mig och vill att jag ska följa med på saker, så jag röstar på att man får höra sanningen av fullisar!
Sen imorgon har jag en instans-date. Jag (lvl 37 mage) och Vanwilder (lvl 50 rogue) och antagligen guild-ledaren (lvl 60 ... minns inte klass) ska dra ihop ett gäng och köra Scarlet Monastary library, för jag har ett mage-quest där det gäller att hämta en bok därifrån. Tyvärr är det ju inte bara att gå in och hämta som på vanliga bibliotek, utan jag behöver lite uppbackning. Det finns nämligen massa elakingar som frösöker stoppa en när man tar böcker.

5 Comments:

At 10:15 em, Anonymous Anonym said...

Åhhh fest.... *drömmer mig bort* Det var flera år sedan tror jag...

Hoppas du får kul iallafall.

Kram Jennie

 
At 11:32 em, Anonymous Anonym said...

Vad full du blev veronika.. :p

 
At 11:53 em, Blogger Veronika said...

jennie: Jag går fortf på fest ganska ofta, tyvärr blir det bara tråkigare och tråkigare. Blev besviken på maten och drycker och snapsvisorna.
ad: Ja, jättefull, kunde knappt stå upp. Eller?

 
At 6:51 em, Blogger P said...

Nu är det tantvarning va syrran? :p

 
At 7:51 em, Blogger Veronika said...

pernilla: Vad är tantvarningen? Att jag tyckte festen var tråkig eller för att jag inte blev särskilt full?

 

Skicka en kommentar

<< Home