fredag, november 17, 2006

Skrivkramp

Det blir inte av. Jag orkar inte, har svårt med orden. Får inget gjort. Inget skrivet bloggen, inget skrivet skolan.
Slötittar i almanackan. Onsdag: Gör klart 2 uppgifter i norska. Ingen gjord. Torsdag: Gör färdigt eget arbete i dialektologi. Inte påbörjat. Torsdag: Träna (core). Noppe, inte gjort. Däremot tränade jag i onsdags och idag, så ändå godkänt.
Har haft en underbar eftermiddag / kväll med Kaspian idag. Vi har busat så mycket och Kaspian har skrattat och skrattat och skrattat. Och givetvis därtill sprattlat med armar och ben. Han kanske inte är så verbal men med kroppen kan han nog tala om när han är glad. Och hur han river iväg över sängen mot kanten, och jag snappar hans fot och drar tillbaka honom i sista sekunden, medan han skrattar, skrattar, skrattar. Jag släpper, och han fort som en iller iväg igen. Snappar foten och drar tillbaka skrattande unge. Ganska roligt tre gånger ungefär tyckte jag. Väldigt roligt tyckte Kaspian 25 gånger!