torsdag, november 23, 2006

Ni kan kalla mig frk ordförande, tack

Idag var det konstituerande möte med föräldragruppen. Vi blev en riktig studiebevakande förening och kan ansöka om verksamhetsbidrag från kåren. Och som av en händelse, tjolahopp, blev jag ordförande. Det kom inte så många på mötet, så alla var tvungna att bli något. Och som den luttrade föreningsmänniska jag är
"styrelser" jag varit med i: elevrådet högstadiet (sekreterare och ordförande), elevrådet gymnasiet (sekreterare), scoutkåren (ledamot), nationen (ledamot), litteraturvetenskapliga institutionen (suppleant), har säkert glömt nåt
vet jag ju att ordföranden, om den besitter delegationens ädla konst, har det slappast av alla. Och vi valde kassör först, så det fanns som bara ordförande och sekreterare att välja på. :) Så nu är det lite jobbjobb som gäller.
Egentligen är sluttiden att ansöka om verksamhetsbidrag i dåtiden, men vi har fått dispens månaden ut. Så vi fastställde verksamhetsplan och stadgar och budget idag. Och i helgen ska vi fylla blankett och fixa och ordna. Och på måndag lämnar vi in en ansökan. Jag har även suttit och fixat med föreningens hemsida. Lite ansvar måste man ju ta som ordförande.
Jag vill poängtera att det inte direkt är ett livstidsengagemang. Vi har vårt första riktiga årsmöte i mars. Vi får hoppas att valberedningen (dvs styrelsen) gjort ett bra jobb fram till dess. Annars vet jag inte vad vi gör. :) Och dessutom gör vi ju ett viktigt jobb. Det förstod jag när vi faststälde verksamhetsplanen - fina grejer. Hihi.

Ps. Nu har jag gått över till blogger beta. Det går inte att använda gamla blogger längre. Får hoppas att det funkar bra.