torsdag, oktober 12, 2006

Grattis Kaspian


Den här bilden är tagen idag. Den är ganska dålig, för vi har slarvat bort Johans digitalkamera. Bilden är alltså tagen med min mobbefån. Tycker ändå resultatet är hyfsat.
Idag har vi varit på bvc. Där fick Kaspian en vaccinationsspruta och blev klämd på av en gammal doktor (han hade varit barndokter sen -64, så gammal är faktiskt okej att säga). Den här gången gnällde han inte ett dugg, förra gången skrek han hjärskärande i typ en minut, och smågrät sen i en halvtimme-en timme. Fast den här gången var det ju icke spruträdda pappa som höll istället för ack så spruträdda mamma.

Lite fakta
Längd: 68 cm
Vikt: 8,3 kg
Strl: 80
Fötter: STORA
Favvomat: Fruktpuréer och gröt
Gillar inte: Grönsaker (vad hade ni väntat er - han är ändå min son.
Kan: Sitta utan stöd, stå och gå (fyra steg en enda gång, men iaf) stödd mot fåtöljen, prata massor (båda nyanserat och ... inte så nyanserat), skrika högt, krypa fort (snabbast bakåt), rulla runt, fylla blöjor så de svämmar över, gå upp i hundens position (nu har jag tränat för mycket bodybalance), nästan sätta sig själv men fastnar med foten, spela på läpparna. Ja ni hör. Stora killen.
Favvoleksak: mammas och pappas mobbefåner (därför fick han en egen mobbefån i present idag - se bild ovan), fjärrkontroller, mammas kurslitteratur (mmm, mums). Fattar inte varför vi fortsätter köpa leksaker, de blir sällan populära.

8 Comments:

At 7:48 em, Anonymous Anonym said...

Gud så söt han är.

 
At 7:57 em, Blogger Veronika said...

barajagjohanna: Håller med. :)

 
At 8:00 em, Blogger P said...

Jag kom på mig själv med att sitta och nicka övertydligt åt allt du skrev om honom... men det stämmer ju så precis! Världens sötaste är han. Eller, Tusse är världens sötaste MED päls, och Kaspian världens sötaste UTAN päls. Men jag tycker du ska skriva vad den gamle doktorn sa? Eller sa ha inget speciellt? Förutom längd och vikt och så. Sa han något om fötterna? ;D

 
At 8:05 em, Blogger Veronika said...

pernilla: Han tittade faktiskt på fötterna och sa att de såg normala ut. Sen lyssnade han på hjärtat eller lungorna eller vad det nu är de använder stetoskopet till. Så kollade han att benen var som de skulle och att Kaspian kunde följa med när man drog honom i armarna (varvid Kaspian hoppade upp). Och så kollade de synen. Allt var så bra så.

 
At 10:33 em, Anonymous Anonym said...

Meh! Unge! Du föddes ju nyss! Fan vad söt du är.

 
At 10:38 em, Blogger Veronika said...

mimmi: Söt var ordet, sa Bull.

 
At 12:08 em, Anonymous Anonym said...

svårt att inte le.

presskonferens kl 13.30 om nåt nytt i tsunamiaffären. spännande.

 
At 12:42 em, Blogger Veronika said...

ad: Eh, ungefär samtidigt som jag åker härifrån, så jag missar. Stackars mig. Det är säkert nån moderat som gjort nåt dumt. Hehe.

 

Skicka en kommentar

<< Home