fredag, oktober 13, 2006

Fan fan fan

Jag är för sjuk för att gå till skolan imorgon. Jag känner ju det. Men jag VILL INTE missa. Det finns en anledning till att jag sitter här i skiten idag och läser mer än 200 %s fart. och det var att jag inte gick på alla lektioner. Att missa obligatoriska moment SUGER för det är så mycket jobbigare att göra extrauppgifterna, än att bara gå på lektionen när den äger rum. Nu är jag ju också förberedd, jag har pluggat till nu. Jag skulle kunna sitta på seminarierna och prata imorgon. Jag har läst de fornsvenska texterna, jag har läst på om Södergran, och läst på om Processen. Jag har tom ordnat matlåda!
Men med tanke på att jag i såna fall skulle ha skola 10-16 (med en timmes lunch) och sen åka med Kaspian och Johan inte bara till Sthlm utan ut till Ekerö. När jag känner mig helt utmattad bara av att diska en stekpanna. Det känns som en omöjlighet. Jag önskar att det fanns nåt jag kunde droppa i örat så bara *poff* slutade det göra ont. Alvedon och bafusin lindrar lite i halsen, men inte ens i närheten av att det blir bra.
Frågan är. Ställa väckarklockan på 8 (måste ju packa inför resan) eller bestämma mig redan nu för att skita i lektion imorgon. Skulle kunna strunta i språkhistorien, den läraren har inte nämnt något om obligatorisk närvaro. Det viktigaste är ju ändå litteraturen. Den börjar 13. Fan, jag vet inte. När jag försöker prata om problemet med Johan försöker han krama det bra. Kramar är bra, men de hjälper inte alltid.
Dags för ny medicindos. Sen ska jag läsa Södergran-dikterna igen. Ifall jag nu orkar mig till seminarium imorgon. Sen är det sängen.