tisdag, september 05, 2006

Om att plugga när man är trött

Det märks så tydligt i mina anteckningar när jag börjar bli trött. När jag inte längre orkar följa Sokrates argument och frågor. När jag helt plötsligt märker att det jag läste för ett par sidor sen nu vederlagts, och jag är väck. As is Thrasymachos. Så här ser det ut i mina papper (obs! meningen i mitten som ej är citat):

TES: De orättrådiga är kloka och dugliga. s. 57
Prec: "I alla fall de som kan vara fullkomligt orättrådiga och kan lägga hela stater och folk under sig."
Här följer en galen sokratisk argumentation – jag fattar nada.
"Alltså har vi visat att den rättrådige är duglig och vis, den orättrådige okunnig och usel." s. 61


För övrigt lämnar blogger mycket till över att önska just nu. Kommentatorfunktionerna funkar knappt, det tar över en minut att komma in i skapa ett inlägg-sidan, och ibland försvinner inlägg, eller så bestämmer sig blogger för att lägga upp samma inlägg flera gånger.
*sucka*
Tydligen håller de på att utveckla en typ blogger 2.0, så jag håller tummarna för att det blir bättre då. Annars blir det jag som slutar blogga. Näää, skojade bara. Annars blir der jag som får hitta en annan blogg-administratör.